... Menna Cazel, Annika Schlicht, Bernhard Berchtold & Brian Mulligan
Sopraan Menna Cazel, geboren in South Wales, studeerde in Londen bij John Llewelyn Evans, en in Leipzig bij Dr. Jeanette Favaro-Reuter. Dit seizoen vertolkt zij onder meer Maddalena in Il viaggio a Reims en Marie in Wie Werd Ich Reich und Glücklich van Spoliansky in de Dresden Semperoper, en soleert zij in het Requiem van Mozart. In 2018 maakte zij haar debuut aan de Oper Köln als Pousette in Massenet’s Manon. Daarnaast debuteerde zij als Pamine en Erste Dame in Die Zauberflöte en Frasquita in een nieuwe productie van Carmen in de Dresden Semperoper. Andere recente hoogtepunten zijn een optreden met Sir Bryn Terfel en BBC National Orchestra of Wales op het St David’s Day Gala, en concerten in Australië met de Geelong Welsh Ladies Choir en Melbourne Welsh Choir. Cazel won de Tweede Prijs op de Wedstrijd ‘Ton und Erklärung’ des Kulturkreises der Deutschen Wirtschaft (2014) en werd uitgenodigd om de Dresden Semperoper te vertegenwoordigen op de Stella Maris International Vocal Competition. In 2013 won zij de wedstrijd ‘Voice of the Future’. Eerder won zij ook prijzen zoals de Art Song Prize (2013 Thelma King Award), Eerste Prijs van het op de 2009 Llangollen International Musical Eisteddfod en de Osborne Roberts Memorial Prize (2008 National Eisteddfod). Cazel werd meermalig onderscheiden door de Bryn Terfel Foundation en Elizabeth Evans Trust.
De Duitse mezzosopraan Annika Schlicht studeerde in Berlijn van Renate Faltin. Schlicht ontving een beurs van de Richard Wagner Association en is veelvuldig prijswinnaar op vocale wedstrijden. Dit seizoen maakt zij haar roldebuut als Fenena (Nabucco), Mary (Der Fliegende Holländer) en Fricka (Rheingold) in de nieuwe Ring-cyclus van Stefan Herheim aan de Deutsche Oper Berlin. Zij keert terug bij de Bergen National Opera voor haar debuut als Sesto in La Clemenza di Tito. Als soliste zingt zij onder meer Das Lied von der Erde van Mahler in Klagenfurt, Walpurgisnacht van Bartholdy onder leiding van Kent Nagano in de Elbphilharmonie en het Requiem van Verdi in Essen. Haar vertolking van Marthe en Bellangère in de wereldpremière van Aribert Reimann’s opera L’Invisible aan de Deutsche Oper Berlin, en haar vertolking van Adriano (Rienzi) werd gelauwerd door de pers. Eerder was zij al te gast in de Staatsoper Hamburg, Bayerische Staatsoper, Opèra de Paris, Semperoper Dresden en Staatsoper Unter den Linden Berlin. Zij soleerde met het UNESCO World Orchestra for Peace in de Negende Symfonie van Beethoven ter herdenking van het einde van de Eerste Wereldoorlog. Schlicht werkte samen met gerenommeerde dirigenten, onder andere Daniel Barenboim, Zubin Mehta, Kent Nagano en Edward Gardner, met regisseurs als Harry Kupfer, Luc Bondy, Dmitri Tcherniakov en Johannes Erath, en met vele orkesten, onder meer Staatskapelle Berlin, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, Wiener Symphoniker, Staatskapelle Dresden, Münchner Rundfunkorchester en Ensemble Modern.
De Oostenrijkse tenor Bernhard Berchtold studeerde aan het Mozarteum in Salzburg bij Horiana Branisteanu en Hartmut Höll. Hij won meerdere prijzen op internationale wedstrijden en maakte zijn debuut in het kader van de HändelFestspiele Karlsruhe. Tussen 2003 en 2011 maakte hij deel uit van het Badisches Staatstheater waar hij een brede waaier aan repertoire zong. Berchtold werkte samen met gerenommeerde dirigenten, onder wie Nikolaus Harnoncourt, Ton Koopman, Simon Rattle, Mirga Grazinyte-Tyla, Helmuth Rilling en Masaaki Suzuki. Afgelopen seizoen stond hij op de podia van onder meer de Deutsche Oper am Rhein, de Opera di Firenze en de Staatsoper Hamburg. In 2009 maakte hij zijn debuut in het Teatre de la Maestranza Sevilla en de Dresdner Staatsoper. Hierna ontving hij uitnodigen van onder meer het Teatro Comunale Bologna, Teatro Carlo Felice Genova, Staatsoper Hannover, Staatsoper München, Opéra Lyon, Teatro Verdi Trieste en Theater an der Wien, alsook van de Salzburger Festspielen. Hij maakte in 2013 zijn debuut op het Bayreuth Festival, en hierop volgde zijn debuut aan de Deutsche Oper am Rhein, waar hij sindsdien regelmatig te gast is.
Bariton Brian Mulligan staat bekend om zijn interpretatie van zowel klassieke werken van Verdi, Wagner en Strauss, als van de meest uitdagende opera’s van de 20ste en 21ste eeuw. Zijn opmerkelijke optredens hebben hem gebracht tot de vooraanstaande operahuizen in Europa en Noord-Amerika. Dit seizoen maakt hij zijn roldebuut als Rigoletto aan de Houston Grand opera, keert hij terug bij de Lyric Opera of Chicago waar hij Gunther (Das Rheingold) en Donner (Götterdämmerung) vertolkt in de Ring-cyclus van Wagner.
Recente hoogtepunten omvatten zijn roldebuut als Mandryka in Arabella onder leiding van Marc Albrecht aan de San Francisco opera, een opname van Guglielmo in Puccini’s Le Vili met de Opera Rara onder leiding van Sir Mark elder, en optredens aan de Opernhaus Zürich, Oper Frankfurt, Metropolitan Opera, Minnesota Opera en Dutch National Opera. Daarnaast bracht Bridge Records zijn tweede solo-album uit met liederen uit de vroege 20ste eeuw. Eerder zong hij Golaud (Pelléas et Mélisande) in de Oper Frankfurt, Paolo (Simon Boccanegra) met Plàcido Domingo in de titelrol en onder leiding van James Levine in Metropolitan Opera, alsook zijn signatuurrol Valentin (Faust) en Yeletsky (Pique Dame) in een regie van Robert Carson. Aan de Minnesota opera creëerde hij de rol van Jack Torrance in de wereldpremière van The Shining, geschreven door Paul Moravec en Mark Campbell.