Door op "Alle cookies aanvaarden" te klikken ga je akkoord met het opslaan van onze cookies op je computer. Zo kunnen we een betere gebruikservaring bieden, en het laat ons toe om het gebruik van de website te analyseren. Door op ‘Je voorkeuren aanpassen’ te klikken kan je kiezen welke cookies je toelaat. Enkel de essentiële cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kan je niet weigeren
Onze website bewaart vier soorten cookies. Je kan zelf op elk moment kiezen welke je aanvaardt en welke niet. Meer informatie over wat cookies zijn en welke types cookies we verzamelen kan je lezen in ons cookiebeleid.
"But one thing, at least, was clear when this work returned to the Metropolitan Opera on Sunday afternoon: The company has a star on its hands in the tenor Allan Clayton..Audibly and visibly doomed, his tone conveys bitterness and pain within the same melodic line as his face betrays fits of rage and shock at his own behaviour. By the climactic third act, his voice exemplifies the essence of opera as a theatrical extremity of expression: His mad scene, a patchwork monologue of chest-pounding and stylised ugliness, is a thing of terror and wonder." - The New York Times
Een tekst mee gebaseerd op de bijbel en Miltons Paradise Lost, in een Duitse versie door Baron Gottfried van Swieten, raakte Haydn diep. En zo ontstond De Schepping (Die Schöpfung).
15.09.2023 in Concertgebouw Brugge & 16.09.2023 in Flagey