Brussels Philharmonic | Baroque 101

Baroque 101

Bach, Händel, Telemann... Waar te beginnen, help!
Geen zorgen! Dirigent Reinhard Goebel stelde een playlist samen: een compilatie van de barokcomposities die je zeker eens in je leven moet beluisterd hebben. Ontmoet de 'barockers', de rocksterren van hun tijd, in je eigen huiskamer.

[luister op Spotify]

Trauermusik

Reinhard Goebel verlegt voortdurend de lat van de historische uitvoeringspraktijk. Met een ongeziene muzikale fijngevoeligheid, eigenzinnige interpretaties, een uiterst gedegen vakkennis en vooral een onstilbare drang om nieuwe oude muziek te ontdekken dirigeerde hij zich lijnrecht naar de wereldtop. Met Brussels Philharmonic staat hij voor de tweede keer op het podium, ditmaal met het programma Trauermusik: hij blijft weg van klapstukken als het Requiem van Mozart, en spit – zoals vaker – diep in het minder ontgonnen oeuvre van Wolfgang Amadeus’ periodegenoten Joseph Martin Kraus en Giovanni Paisiello.

[lees ook: programmatoelichting]